Apr 15, 2010

မေန႔က seminar

အိမ္မျပန္ခ်င္ေသးလို႔ထိုင္ၿပီး အေတြးနယ္ခ်ဲ႕ရင္း မေန႔ကသင္ခန္းစာေလးကို ေရာက္သြားတယ္ ။ သင္ခန္းစာ ဆိုေပမယ့္ ေဆြးေႏြးပြဲ ၊ ႏွီးေႏွာပြဲ ေလးလိုပါပဲ ။ ပေရာ္ဖက္ဆာက ဥပမာေလးေတြနဲ႔ေျပာျပပါတယ္ ။ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕အားနည္းခ်က္ေၾကာင့္ သူမက သင္ျပ ေျပာျပတာေတြ အားလံုးကို နားမလည္ေပမယ့္ နားလည္သေလာက္ သိသေလာက္ကို သူငယ္ခ်င္းေတြ အတြက္ မွ်ေ၀တာပါ ။ သိၿပီးသားေလးေတြ ဆိုရင္လဲ သတိေပးႏိႈးေဆာ္တာပါ ။ သူေပးတဲ့ဥပမာေလးေတြကို ႏွစ္သစ္လို႔ပါ ။
မေန႔က သိပံၸရဲ႕သမိုင္းေၾကာင္းေလးနဲ႔ မိတ္ဆက္ၿပီး သိပၸံဘာသာ သင္ျပမႈနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ေဆြးေႏြးၾကပါတယ္ ။ သင္ၾကားသင္ယူမႈျဖစ္စဥ္ဟာ ဆရာ၀န္နဲ႔လူနာလိုပါပဲ ။ လူနာတစ္ေယာက္က တစ္ခုခုျဖစ္လို႔ ေဆးရံုေဆးခန္းကိုသြားရင္
ဆရာ၀န္ ။ ။ ဘာျဖစ္လို႔ပါလဲ
လူနာ ။ ။ ဘာျဖစ္မွန္းေတာ့မသိပါဘူး ၊ ေနလို႔ထိုင္လို႔ သိပ္မေကာင္းဘူး ။
ဆရာ၀န္ ။ ။ ဘယ္ေတြသြားခဲ့လဲ ၊ ဘာေတြလုပ္ခဲ့လဲ ၊ ဘယ္လို ......... ၊ ဘာျဖစ္ ........... ၊ စတဲ့စတဲ့ ေမးခြန္း
ေတြ ေမးပါလိမ့္မယ္ ။
ၿပီးမွလိုအပ္တဲ့စမ္းသပ္မႈေတြလုပ္ပါလိမ့္မယ္ ။ ဥပမာ - အပူခ်ိန္တိုင္းတာတို႔ ၊ မ်က္ေစ့ကုိ ၾကည့္တာတို႔ စသည္ျဖင့္ေပါ့ ။ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာမႈေတြ လုပ္ပါလိမ့္မယ္ ။ ေကာက္ခ်က္ခ်ပါမယ္ ။ တိတိက်က် ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ႏိုင္ၿပီးတဲ့ေနာက္ လိုအပ္တဲ့ ေဆး၀ါးကုသမႈ ၊ ညႊန္ၾကားမႈေတြ ေပးပါလိမ့္မယ္ ။ လူနာဘက္ကလဲ လိုအပ္ရင္ ေနာက္ေန႔ ထပ္ျပရပါမယ္ ။ စိတ္ခ်ရတဲ့အေျခအေနေရာက္သည္အထိ အႀကိမ္ႀကိမ္ စမ္းသပ္ခံဖုိ႔လိုအပ္ပါတယ္ ။
အထက္မွာ ေျပာခဲ့သလိုပါပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သင္ၾကားသင္ယူမႈျဖစ္စဥ္မွာ ေအာက္ပါအခ်က္ကေလးေတြ ပါ၀င္ေအာင္လုပ္ေဆာင္ဖို႔လုိအပ္ပါတယ္ ။
1 . Investigation
2 . Observing
3 . Hypothesis
4 . Analysis
5 . Comparison
6 . Prediction
7 . Conclusion
ရရွိလာတဲ့ Result ေတြကို ေမ့မသြားေအာင္ စိတ္ခ်ရတဲ့အေျခအေနေရာက္ေအာင္ Review လုပ္ေပးဖို႔လဲလိုပါတယ္ ။ အသံုးခ်ဖို႔လဲ လိုအပ္ပါတယ္ ။ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ အျပန္ျပန္အလွန္လွန္ အသံုးခ်ရပါမယ္ ။ Recycle လုပ္ရပါမယ္ ။
ဒါေလးေတြ မေန႔က ရလိုက္ပါတယ္ ။ သူငယ္ခ်င္းမ်ား မိတ္ေဆြမ်ား ဖတ္ၾကည့္ၿပီး ျပင္ဆင္ေပးပါ ၊ ျဖည့္စြတ္ေပးပါေနာ္ ။
အားလံုးကို ခင္မင္ရင္းႏွီးစြာျဖင့္
ဧည့္သည္

No comments: