Jul 30, 2010

မူလတန္းေက်ာင္းသို႔ ေလ့လာေရးတစ္ေခါက္

( ၂၀.၅. ၂၀၁၀ ) ၾကာသပေတးေန႔က အိုခယာမတကၠသိုလ္ ၊ ေလ့က်င့္ေရး မူလတန္းေက်ာင္း သို႔ Observation လုပ္ရန္ သြားေရာက္ခဲ့ပါတယ္ ။

သိပၸံသင္ၾကားမႈလက္ေတြ႔ခန္းကိုသြားေရာက္ၿပီး သိပၸံသင္ျပမႈမ်ားကိုေလ့လာႏိုင္ေစရန္ ဆရာတာနကႏွင့္မိတ္ဆက္ေပး ပါတယ္ ။


သိပၸံလက္ေတြ႔သင္ၾကားမႈကို ၈း၄၅ နာရီမွာ စတင္ပါတယ္ ။
သင္ခန္းစာမွာ အပင္၏ႀကီးထြားမႈအေၾကာင္းျဖစ္ပါတယ္ ။
မသင္ၾကားမွီ ဆရာရဲ႕ ျပင္ဆင္ထားမႈမ်ားကို ေျပာျပခ်င္ပါတယ္ ။
မ်ိဳးေစ့အခ်ိဳ႕ကို ေရစိမ္ထားပါတယ္ ။ အေတာ္အသင့္ ႀကီးထြားၿပီးျဖစ္ေသာ အပင္မ်ားကို စုေဆာင္းထားၿပီးျဖစ္ပါတယ္ ။
သစ္ေဆြးျဖင့္ျပဳလုပ္ထားေသာေျမၾသဇာ မ်ား ၊ ရိုးရိုးေရဇလံု ၊ ဓါတ္ေျမၾသဇာ ေဖ်ာ္ထားေသာေရဇလံု ၊ ဗူးခြံမ်ား ၊ ဖာ့တံုးမ်ား ၊ စသည္တို႔ကို ဆရာမွ အဆင္သင့္ စုေဆာင္းထားၿပီးျဖစ္ပါတယ္ ။


ဆရာရဲ႕စာသင္ျပမႈအပိုင္းကိုလည္း အနည္းငယ္ေျပာျပခ်င္ပါတယ္ ။
ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ားက ၄ ေယာက္တစ္အုပ္စုစီျဖင့္ ၈ အုပ္စုက သက္ဆိုင္ရာ စားပြဲမ်ားမွာ ေနရာယူၾကပါတယ္ ။
အားလံုးအျပန္အလွန္ႏႈတ္ခြန္းဆက္ၾကၿပီးေနာက္ သင္ခန္းစာစတင္ပါတယ္ ။
ဆရာက ေမးခြန္းတစ္ခုကို ေမးလိုက္ပါတယ္ ။
အပင္ႀကီးထြားမႈအတြက္ လိုအပ္္ေသာအခ်က္အလက္မ်ား က ဘာလဲ ။
အားလံုးက သူ႔ထက္ငါ အၿပိဳင္အဆိုင္ ေဆြးေႏြးၾကတာကို ေတြ႔ရပါတယ္ ။
တစ္ဦးက ေဆြးေႏြးေျဖဆိုၿပီးတိုင္း အားလံုးက လက္ခုပ္တီး၍ခ်ီးေျမွာက္ၾသဘာေပးပါတယ္ ။
၎မွာ သင္ၿပီးခဲ့ေသာ သင္ခန္းစာႏွင့္ပတ္သက္၍ ျပန္လည္သံုးသပ္ျခင္းသာမက ယခုသင္ၾကားမည့္သင္ခန္းစာကို မိတ္ဆက္ျခင္း Introduction လုပ္ျခင္းလည္းျဖစ္ပါသည္။
Revision ၿပီးေသာအခါ သင္ခန္းစာအသစ္စတင္ရန္ ဆရာက worksheet မ်ားအား ေ၀ေပးပါသည္ ။
သင္ခန္းစာသင္ၾကားခ်ိန္မွာ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ားက ပံုႏွိပ္စာအုပ္မ်ားကို လံုး၀ ၾကည့္ရႈၾကျခင္းမရွိပါဘူး ။

စာပြဲေပၚတြင္ worksheet မ်ားကိုသာ ထားရွိပါသည္ ။ဆရာ က board ေပၚတြင္ ေမးခြန္းတစ္ခုကို ေရးတင္လိုက္ပါသည္ ။
“အပင္ႀကီးထြားဖို႔ ဘယ္လိုအေျခအေနေတြလိုအပ္ပါသလဲ” ဆိုတဲ့ အဆိုကို ဆရာက ေရးလိုက္ပါသည္ ။ ကေလးမ်ားက သတ္မွန္ခ်ိန္အတြင္း အုပ္စုလိုက္ေဆြးေႏြးၾကပါသည္ ။
ေပးထားတဲ့ အခ်ိန္ ( ၁၀ မိနစ္ ) အတြင္းမွာ အုပ္စုတြင္း အျပန္အလွန္ေဆြးေႏြးၾကပါတယ္ ။
ေခါင္းစဥ္တစ္ခုခ်င္းစီအတြက္ worksheet အတြင္းမွာပင္ individual prediction ေတြကို ခ်ေရးၾကပါတယ္ ။
သတ္မွန္ခ်ိန္ျပည့္ေသာအခါ အုပ္စုတစ္ခုခ်င္းစီရဲ႕ ကိုယ္စားလွယ္တစ္ဦးစီက မိမိတို႔ရရွိထားေသာ အခ်က္အလက္မ်ားကို တင္ျပေဆြးေႏြးၾကပါတယ္ ။
ဆရာက ေဆြးေႏြးေျဖၾကားမႈမ်ားကို boardေပၚမွာမွတ္တမ္းတင္ေရးသားပါတယ္ ။

အခ်ိဳ႕အခ်က္မ်ားကုိဆရာနဲ႔ ေက်ာင္းသားမ်ားက အျပန္အလွန္အေျခအတင္ေဆြးေႏြးၾကတာကိုလည္းေတြ႔ခဲ့ရပါတယ္ ။
အလြန္ အတုယူဖို႔ေကာင္းတဲ့ အခ်က္တစ္ခ်က္ျဖစ္ပါတယ္ ။
ထို႔ေနာက္ ေမးခြန္းေနာက္တစ္ခုကို ဆရာက ေရးတင္လိုက္ျပန္ပါတယ္ ။
“အရြက္မ်ား အစိမ္းေရာင္ရွိျခင္းရဲ႕အေၾကာင္းရင္း ” ျဖစ္ပါတယ္ ။
ကေလးမ်ားက ေဆြးေႏြးအေျဖရွာၾကျပန္ပါတယ္ ။
ထိုအေၾကာင္းရင္းႏွင့္ပတ္သက္ေဆြးေႏြးၿပီးသည့္ေနာက္ ေနာက္သင္ခန္းစာအတြက္ ေဆြးေႏြးညိွႏိႈင္းၾကပါတယ္ ။
“အပင္ႀကီးထြားလာေသာအခါေျပာင္းလဲလာေသာအေျခအေနမ်ား ” ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္ကိုေဆြးေႏြးၾကပါတယ္ ။
ထို႔ေနာက္ အပင္ႀကီးထြားရန္လိုအပ္ေသာ အရာမ်ား ႏွင့္ အပင္ႀကီးထြားလာေသာအခါ ေျပာင္းလဲလာေသာအေျခအေနမ်ား ကို ကေလးမ်ားကုိယ္တိုင္ investigate လုပ္ရန္ျဖစ္ပါတယ္ ။မိမိတို႔ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ရာကို ေရြးခ်ယ္ႏိုင္ခြင့္ရွိပါတယ္ ။
ပထမတစ္ခ်ိန္ကုန္သြားေသာအခါ break time ေပးပါတယ္ ။ ၁၀ မိနစ္ ။
ဒုတိယအခ်ိန္စတင္ေသာအခါ ဆရာက လုပ္ေဆာင္ရမည့္ အခ်က္အလက္မ်ားကို ရွင္းလင္းျခင္း ႏွင့္ ေျမဆီလႊာ၏ အေရးပါပံု ၊ ဓါတ္ေျမၾသဇာလိုအပ္ခ်က္ စသည္တို႔ကုိ ေဆြးေႏြးပါတယ္ ။ ထို႔ေနာက္မိမိတို႔ ေရြးခ်ယ္ထားေသာ အေၾကာင္းအရာအလိုက္ သက္ဆိုင္ရာ လက္ေတြ႔လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ၾကပါတယ္ ။


ဒီေနရာတြင္ မွတ္သားခဲ့ရသည္မွာ ဆရာက အခ်ိန္ကို တိက်စြာ အသံုးခ်သင္ၾကားသြားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္ ။
ေနာက္တစ္ခ်က္ က ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ားေရာ ဆရာပါ စိတ္ပါ၀င္စားစြာ ေဆြးေႏြးၾကျခင္းျဖစ္ပါတယ္ ။
ကၽြန္ေတာ္ ေလ့လာေတြ႔ရွိခဲ့သည္မ်ားကို မိတ္ေဆြမ်ားအား မွ်ေ၀ျခင္းျဖစ္ပါသည္ ။
အားလံုး ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ဖ်ာက်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ ။

2 comments:

Anonymous said...

ဒီအေတြ ့ၾကံဳေလးကိုၿမန္မာၿပည္ၿပန္ေရာက္ရင္..အသံုးခ်လို ့ရတာေပါ ့...ေက်းဇူးတင္ပါတယ္၊

လသာည said...

အေပၚကလူေတြအတိုင္းပဲ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ :P

ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ့္အတြက္ မွတ္တမ္းအျဖစ္က်န္တာေပါ့..။ ကိုယ္သိသမွ် မ်ားမ်ားေရးျပီး သိမ္းထားေနာ္..။ တခ်ိန္က် ဒါေတြကို သိပ္အသံုး၀င္လာမွာ..။